SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.

Innebandy F0910

Vi tränar:

måndagar 19.00-20.00 i Ersänshallen

onsdagar 19.00-20.00 i Sävaråhallen

torsdagar 20.00-21.30 i Täftehallen

 

Hallansvar 24/25

Ansvarslista hemmamatcher

 

 

Hall- och fikaansvar
2024-10-10 20:41

Hallansvar: Tre ansvariga per helg är namngivna nedan. Prata ihop er om hur ni fördelar arbetet. Om den som tilldelats hallansvar inte har möjlighet att genomföra detta, ansvarar ni själva för att ordna med ersättare. 

Vecka 5 Hanna, Selma och Meja

Hallansvariga behöver läsa igenom länkad information så att ni vet vad som gäller när vi har hallansvar https://www.tafteaik.nu/sida/?ID=306985

 

Fika/matchvärd och sekretariat ansvar: 

 

Datum för hemmamatch

Fika,  Fika+matchvärd 1

Matchvärd 2

Sekretariat

20/10

Alva, Tyra

Ella

Hanna, Vera

3/11

Linnea, Liv

Selma

Meja, Elsa

25/1-25

Vera, Ella

Linnea

Alva, Liv

       

 

Vid förhinder är du själv ansvarig för att kontakta och byta dag/tid med någon annan. 

 

Fikaansvariga: 

  • Bakar en långpannekaka eller liknande var ca 20 bitar. 
  • Man väljer själv om man vill baka eller köpa fikabröd. 
  • Tänk på att inte använda nötter och att en kaka gärna får vara mjölkfri. 
  • Fikaansvariga brygger kaffe på Täftehallen och dukar fram fika. 
  • Fikaansvarig tar även med mjölk. 
  • I fikabacken ska det alltid finnas kaffe, saft, servetter, kaffe- och saftmuggar och prislista. Om något saknas köper man in det och sparar kvittot och lämnar till kassör Stina Sandström.  
  • Ni får själva samordna överlämnandet av fikabacken till nästa på tur.

På alla matcher ska det finnas två matchvärdar. En matchvärd (1) som finns uppe bland publiken och en matchvärd (2) som finns tillgänglig i entrén/hallen och för domarna. Matchvärd (1) på ovanvåningen är också en av de som är fikaansvariga. 

 

Information till matchvärdar

➢ Ta på dig matchvärdvästen (hänger i förrådet under trappen) 

➢ Hälsa motståndare och domare välkomna och hänvisa till omklädningsrum 

➢ Prata med domarna, speciellt ungdomsdomare om att du som matchvärd finns där som ett stöd/bollplank under deras vistelse i hallen. Se till att finnas tillgänglig i periodpaus och efter avslutad match utifall att domarna har frågor eller funderingar som du kanske kan hjälpa till med 

➢ Din roll i övrigt är att bidra till ett gott hallklimat, finnas synlig och tillgänglig för ledare, domare och besökare 

Efter matchen hängs matchvärdvästen tillbaka på kroken i förrådet under trappen.

/Ledarna

Info: Uppstartsläger + presentation från föräldramötet
2024-10-10 06:30

Hej!

 

Här kommer presentationen från föräldra- och spelarmötet vi hade i söndagas. Tack för ett mycket bra möte och roligt att träffa alla nya föräldrar!

Länk till presentationen

 

Nedan följer information om lägret vi planerat för 12-13/10. Glöm inte att svara på kallelsen!

 

Agendan ser ut som följer:

Obs: Medtag egen lunch samt mellis/återhämtningsmål för lördag.

Allt annat ordnar vi (inkl. lördagssnax).

 

Lördag

09.30 Samling + inkvartering

10.00 Träning

11.30 Lunch + Teoripass

14.00 Träning

Dusch

Matlagning+Middag

23.00 Mörkt & tyst

 

Söndag

Frukost

10.00 Träning

11.30 Lunch + Teoripass

14.00 Internmatch

15.00 Utstädning alla föräldrar (klara senast 16.00)

18-19.30 Föreläsning “Hjärnkoll” med Eva Andersson - Sävar klubbstugan

 

Tiden mellan 16 och 18 är fri att disponera som man vill. Jag kommer gå på Sävar Restaurang och äta middag och alla som vill är välkomna att hänga med (betalas ur egen ficka). Sen promenerar vi (om vädret tillåter, annars skyttlar jag med bil) till klubbstugan för föreläsning. Meddela gärna om ni hakar på då vi kan behöva förbeställa om vi blir väldigt många.

 

Som jag sa på föräldramötet så önskar jag så hög närvaro som möjligt då vi kommer mycket med lagbygge och gemenskap MEN det enda jag till 99% tycker är obligatoriskt är föreläsningen kl.18.00 på söndag då jag personligen anser att det är ett livsviktigt ämne.

 

Här kommer en packlista:

Madrass av nått slag, vid luftmadrass kom ihåg dubbla lakan (ett under ett ovanpå)
Täcke/sovsäck, kudde.
Öronproppar, ögonskydd.
Pyjamas. Innetofflor. Kofta.
Träningsutrustning, som vid vanlig träning + båda matchtröjorna
Duschgrejjer, handduk. Tandborste. Ev mediciner.
Ombyte myskläder, sockar, trosor,
Brädspel, kortspel.
Laddare.

 

Hör av er om ni har frågor!

 
 

 

 
Bronssponsorer