SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.

Sammanfattning från föräldramötet
2022-04-10 16:28

Hej!

 

Stort tack till de föräldrar som kom på mötet. Ni som tidigare meddelat att ert barn ska spela i år, men inte kom på föräldramötet, önskar vi meddelar snarast om något kring ert barns deltagande förändrats sedan ni svarade på enkäten. Detta gäller inte er som meddelade att ni inte kunde komma på mötet.

 

Träning

Som vi tidigare meddelat kommer vi att träna tre dagar per vecka. Ett av tillfällena är fredagar, information kommer att skickas ut angående de två andra tillfällena när fördelningen är klar. Vi utökar vårt samarbete med P08, bakgrunden till det är att deras trupp minskat inför i år och därmed behöver de ett större stöd från oss vid matcher. För att skapa bra förutsättningar för ett gott samarbete tränar vi gemensamt på fredagar.

 

  • Vecka 15 ställer vi in den planerade träningen onsdag den 13/4 pga. krock med innebandyavslutning

 

  • Vecka 16  tränar vi tisdag den 19/4 kl. 17:30-18:30, förutsatt att planen är spelbar och vi planerar för en träningsdag fredag den 22/4

 

  • Vecka 17  återkommer vi med information om när vi tränar

 

Uppstartsdag

Fredag den 22/4 kl. 14:30- ca 18:00 har vi planerat en uppstartsdag med träning, teori och gemensam middag. Ni som inte svarat på enkäten inför denna dag önskar vi gör det snarast så vi vet hur många som kan vara med.

 

Länk till enkät: https://forms.gle/hqo5cxZjnAPuUfep8

 

Matcher

I år övergår vi till spelformen 9 mot 9  vilket innebär större plan, större mål, längre matcher (3 x25) och att vi spelar med offside regeln.

 

Som tidigare innebär ett uteblivet svar på kallelse ett "kommer inte" och kallelse till match görs utifrån träningsnärvaro.

 

Vi kommer i år att ha tillgång till omklädningsrum på våra hemmamatcher, vi byter om tillsammans och förbereder oss för match och pratar efter match.

 

Ekonomi

Kostnaderna för domare kommer att öka i år, därför beslutade vi på mötet att vi tar in en insats om 250 kr per barn.

 

Inbetalning görs via swish till vår kassör, Daniel Frank 073- 338 71 34, märk betalningen med barnets namn.

 

Ekonomisk redovisning:

  • Bankkonto: 4 001 kr (+ ca 6000 kr)
  • Kontanter: 445 kr
  • Klubbkontot: ca 29 200 kr

 

Vi har betalat 33 tkr för Bingolotterna men bara fått in 27 300 tkr.  Det är fem som inte betalt in pengar för sålda lotter/kalendrar. Det rör sig om ca 6000 kronor som lagkassan ligger ute med eftersom vi var tvungna att betala in till föreningen. Påminnelse kommer att skickas ut till de som inte betalt in.

 

Även om vi har täckning för deltagande i cup siktar vi ändå på någon form av försäljning under våren för att tjäna in pengar till laget. Förslag som diskuterades var bl.a. att sälja toapapper eller grillkol. Föräldragruppen tar fram förslag. Sälja bingolotter och kalendrar till uppesittarkvällen kommer vi även att göra i år.

 

Klubbkläder

Om det är någon som behöver uppdatera klubboverall eller övrigt kan inköp göras via vår klubbshop umea.teamsportia.se , man gör sin beställning och får sedan hämta i Team Sportias butik.

 

Det finns två olika träningsjackor i shopen, vi förordar att ni köper den som heter Tränings JKT Ent22 Junior, eftersom den kommer att finnas längre i sortimentet.

 

Vi spelar som tidigare år i vita shorts och röda strumpor.

 

Förslag kom att vi ska köpa in två träningströjor till varje barn som de ska ha på träningarna, vi återkommer kring detta.

 

Föräldrauppgifter

Kassör blir även detta år Daniel Frank.

 

Vem som är matchvärd på våra hemmamatcher kommer att läggas ut på hemsidan. Om man inte kan eller om ens barn inte ska spela får man själv ordna med att byta. Vi kommer så långt vi kan att se till att barnet kallas till den match man ska vara matchvärd.

 

Föräldragrupp kommer i år att vara föräldrar till Sixten, Emil och Olle L.

 

I år ska vi matchansvar för minst en A-lagsmatch. Där förväntas vi bemanna entré, fikaförsäljning och utse spelar att vara bollpojkar m.m. För det får laget 1500 kr. Föräldragruppen planerar och fördelar arbetsuppgifter.

 

Delta i PSG

På mötet beslutade vi att anmäla laget till PSG som är mellan 1-3 juli, anmälan är nu gjord. 

 

Vi ska försöka få information om var cupansvariga tror att laget ska bo för att föräldragruppen ska kolla på camping eller liknande som föräldrar kan välja att bo på. Alla var överens om att det är trevligt om föräldrar i den utsträckning det är möjligt kan bo på samma ställe. Givetvis får var och en bestämma/boka boende efter egna önskemål.

 

Kostnaden för deltagande är ca 27 000 kr som lagkassan ska stå för. Vi hoppas på att kunna lösa transport till och från Piteå med föräldrar för att inte behöva boka buss med den kostnad det innebär.

 

Kallelse till cupen inför inbetalning av deltagaravgift m.m. kommer att skickas ut.

 

Samtyckesblankett

En blankett kommer att skickas med ert barn hem från någon av de första träningarna som de lämnar tillbaka när den är påskriven. Det handlar om att spelaren och spelarens vårdnadshavare samtycker till att SvFF publicerar namnet i olika media oavsett framställningsform samt godkänner att personuppgifter får införas i Svenska Fotbollförbundets spelarregister.

 

Övrigt

Kom ihåg att betala medlemsavgift, viktigt då barnen försäkras via medlemsavgiften

 

Om någon har ändrade kontaktuppgifter meddelas det till Petra 070-219 77 77

 

Klubben kommer att erbjuda målvaktsträning en gång per vecka, vi återkommer med dag och tid. 

 

// Ledarna


Nyhetsarkiv
Kommande träningar2022-06-22 20:32
Information inför PSG 2022-06-19 20:57
Målvaktsträning 2022-05-03 21:00
Från träningsdagen 2022-04-23 20:46
Träning 2022-04-19 14:57
Ändring träning v. 152022-03-29 20:10
Fotbollssäsongen 20222022-03-27 20:53
Match måndag 30/82021-08-28 09:05
Inställd träning 13/52021-05-12 12:31
Träningstart2021-04-10 14:40
Spelarinventering 2021-02-07 19:14
Säsongen är avslutad2020-09-23 19:05
Overaller- sponsorer2020-06-17 20:46
Beställning overaller2020-06-02 19:10
Bingolotter fotboll 2019-11-10 12:38
Information2019-09-08 16:27
Kallelser2019-08-28 21:30
Ändrad träningstid2019-08-12 20:20
Fikalista2019-08-06 12:38
Höstsäsongen 20192019-07-28 16:55
UFF 2019 25-28/72019-06-20 09:00
Träningar v 25-262019-06-12 20:43
Fotbollsskola 20192019-05-27 22:43
Målvaktsträning 2019-05-19 22:28
Matchtröjor2019-05-17 20:21
Fikalista 2019-05-17 10:12
Kallelse till träning2019-05-05 21:28
Påminnelse inbetalning2019-05-02 22:07
Påminnelse enkät2019-02-12 09:42
Inför kommande säsong2019-02-05 20:33
Ingen träning imorgon 2018-10-26 14:01
Futsalträning 2018-10-17 20:25
Innebandysäsongen2018-09-28 08:04
Tack!2018-09-19 20:18
Insamling matchtröjor2018-09-17 18:00
Säsongsavslutning2018-09-11 11:19
Höstyran söndag 16/92018-09-06 11:38
Påminnelse2018-09-04 10:23
Futsal2018-08-28 15:03
Höstyran 20182018-08-28 14:37
Påminnelse betalning 2018-08-20 20:20
Målvaktsträning2018-08-19 21:06
Höstsäsongen 2018-08-02 22:38
Fikalista 2018-07-28 11:33
Betalning overallerna2018-07-28 11:25
UFF 2018 26-29/72018-07-03 10:24
Sommaruppehåll2018-06-25 18:35
Hämtning av kläder 2018-06-24 21:53
Fikalista2018-05-21 15:50
Målvaktsträning2018-05-03 11:12
Uppstart av säsongen2018-04-15 21:19
Påminnelse om enkät2018-02-22 19:44
Futsal har jullov !2017-12-21 10:41
Säsongsavslutning2017-09-16 20:20
Viktig info Höstyran !!2017-09-11 14:53
HÖSTYRAN sön.17 Sep.2017-09-08 12:19
Återlämna matchtröjor2017-09-05 19:29
Höstyran söndag 17/92017-09-01 13:25
Fika hösten2017-08-14 16:54
UFF 20172017-07-19 18:31
Träningsinformation2017-06-19 09:14
Fika till helgen2017-06-15 20:20
Fikalista2017-06-08 21:56
Nationaldagen2017-05-30 22:38
Fika2017-05-12 14:13
Kläder och inbetalning2017-05-10 22:39
Kläder och inbetalning2017-05-10 22:17