Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Protokoll från föräldramötet 2018
2018-11-09 15:45
(Finns även tillgängligt under dokument)

1. Daniel Frank tar motvilligt protokollpennan efter löfte om övriga lättnader.

2. Hur vi tränar i den här åldern.

Barnen är på grön nivå vilket är den lägsta nivån enligt förbundet. Det är lek och rörelse som är i fokus och att alla ska kunna vara med. De mer tävlingsinriktade får hålla ut lite för nästa säsong är det blå nivå som gäller.


3. Information från ledare till föräldrar och föräldrar emellan.

Sms-listan har inte varit så pålitlig vid tidigare försök. Ordningen blir därför Nyheter på hemsidan och kopplade e-postutskick, och sms om det skulle vara något väldigt brådskande.

Sandra lägger in målsmans kontaktuppgifter under varje barn på hemsidan (under truppen) med fotbollen

som förebild. Matcherna finns i kalendern i SportAdmin. Matchkallelse sker till två femmor plus målvakt. Extrakallelse går ut till alla i laget om det blir för få som tackar ja till en match och det är först till kvarn som gäller.


4. Föräldragruppansvariga är Karolin, Jenny och Charlotta.

De är ansvariga för lagkassan och att delegera arbetsuppgifter till föräldrar vid sammandraget den 17:e februari. I övrigt ska de fördela uppgifter och ansvar när behovet finns. Alla kommer att få rätta sig i ledet och bli tilldelade uppgifter. Kan man inte de tider man fått så får man lösa det själv genom att byta med någon annan.


5. Lägga upp en jobblista

Föräldragruppansvariga kommer att föra ett dokument i SportAdmin som uppdateras löpande för att hålla koll på vilka som har skiftat däck, skrivit protokoll och haft hallansvar mm.


6. Hallansvaret v.48

Föräldragruppansvariga delegera hallansvaret till berörda och det förväntas att de gör så i god tid. Dokumentet om vad som förväntas av hallansvarig läggs upp på hemsidan.


7. Ekonomi

Det finns runt 2 000 kr i kassan vilket räcker ungefär till domaravgifterna så den behöver fyllas på. En liten avgift för säsongen kommer att aviseras ut. Jennys Swish kommer att gälla även denna säsong.


8. Vill vi delta i cuper?

Det behövs en i första hand frivillig cupansvarig. Om ingen tar på sig cupansvaret blir det heller ingen cup. Kostnader för eventuella cuper tas ut från deltagare i respektive cup.

Umecupen som är i april bör bokas före jul om man ska hinna vara med. Så känner du minsta lilla att det här kan var din grej, tveka inte!


9. Vill vi sälja Bingolotter?

Ja tydligen. Det handlar om fyra lotter per barn och det är bara uppesittarkvällarna vid jul och nyår. Eftersom fotbollen har samma erbjudande så bör det samordnas. Katarina har bollen.


10. Sammandraget 17:e februari. Storsatsa och tjäna större pengar?

Sammandraget sträcker sig över lunchtid så det kommer att finnas efterfrågan på lite matigare förtäring. Mackjärnsmackor är heta nu men även korv och eventuellt hamburgare kan vara gångbara.


11. Vill vi gå och se Dalen i en riktig innebandymatch?

Laget har möjlighet att gå gratis så det som behövs är några bilar och en frivillig som styr upp det hela. Kalle kollar upp lämplig match och skickar kallelse för detta, men det kommer behövas föräldrar som följer med och ställer upp och skjutsar.


12. Övrigt

Tränarna kommer att behöva hjälp på träningarna med att knyta skor, omplåstring, hålla ordning när övningarna genomförs mm. Två föräldrar/träning behövs. Vi utgår ifrån spelarlistan och fördelar passen. Man ansvara själv för att byta sinsemellan om tiden inte fungerar. Listan med namn och vecka kommer att finnas på hemsidan under dokument samt mailas ut när den är klar.


 
@TafteaFotboll